2. април 2015.

Forumi - korist, zabava ili gubljenje vremena?

Obožavam putovanja! Kada god sam negde putovala, a to je u 99% slučajeva bilo u samostalnoj režiji, prvi izvor informacija bili su forumi. Krenem od naših, pa zatim pređem na odlične hrvatske, a onda na inostrane. Copy-paste metodom sa svih koje posetim napravim svojevrstan priručnik koji obuhvata sve – od znamenitosti, preko šta još valja obići, gde i šta pojesti, kako se prevesti, kuda izaći. Sa sve fotografijama i mapama. Ištampam i vuola – spremna sam za put! Od muža večito dobijam komplimente za sav moj uloženi trud. Kaže, proputovao je pola sveta, ali kada ide sa mnom zaista vidi sve lepote zemlje koju poseti.

Pokušala sam da sličan princip primenim i kada sam ostala u drugom stanju. Nikad, ama baš nikad pre toga nisam ni jednu drugaricu pitala kako to izgleda biti majka. Dakle, tabula rasa. Sve iz početka.

 
 
A pitanja su nadolazila. Verujte, ja sam osoba koja uvek i puno pita kad se ne razume u tematiku, tako da možete zamisliti koliko ih je svakodnevno bilo. Zašto imam mučnine i koliko će da traju? Zašto mi je dobro samo kad jedem? Zašto su mi se nadule noge? Imam grčeve u nogama, da li je to normalno? Šta radi beba svakog meseca unutra, šta ima novo kod nje? Ne vidim, pa ne znam. Na sreću, dobila sam jednu odličnu knjigu, koja je lepo opisivala sve iz meseca u mesec, tako da mi je to bila i više nego dovoljna literatura, jer većih problema tokom trudnoće nisam imala.

Kako se dan D bližio, počela sam da se interesujem šta raditi kada beba izađe. Knjiga nije obuhvatala taj period, pa se vratih na moju početnu ideju o istraživanju foruma. Odem na jedan od posećenijih koji se bavi ovom tematikom, da pokušam da saznam šta bi trebalo da ponesem u bolnicu. Tema ima oko 800 strana! Ej, 800! Jeste da poslednje 2 nedelje nisam radila, ali to je samo jedna tema, a ima ih toliko koje treba pročitati. Ok, pomislih,  možda ako krenem od onih postova postavljenih prošle godine, biće ih manje. Iščitam opet trocifreni broj strana, postavim pitanje, kažu forumšice – na to smo već odgovorile, pročitaj celu temu! Da, važi!

Dođe beba, opet ja rekoh da svratim na drugi forum. Čitam iskustva mame čija beba sa tri meseca već pokušava da piški na nošu i prohodava! Ups, rekoh, šta ovo bi? Pa moja još ni šakice ne otvara, a ova već hoda! Druga mama kaže da je od drugog meseca bebi počela da daje kravlje mleko. Beba treće mame počinje da sedi. Pomislih, ili sa mojom bebom nešto nije u redu, ili sa ostalima.

Na sledećem redovnom pregledu kod pedijatra pripremila sam listu pitanja. Žena me malo čudno gledala, a onda sam joj objasnila da sam sve to pročitala na forumu. Samo se nasmejala.

Pre nekoliko dana dobih mail (registrovala sam se na nekoliko foruma) a prva rečenica za osmomesečnu bebu kaže od prilike ovo – vaša beba sada verovatno već hoda!?! Čekaj bre, jer mene ovde neko zeza? Pogledah temu o bebama do godinu dana na nekom trećem forumu, poslednje dve strane članice jednoj od njih čestitaju rođendan! Ok, odustajem!

Dakle, tako ja shvatih da je čitanje foruma u stvari štivo za zabavu. Ok, ima i mama čije iskustvo zaista može da bude od koristi, čak sam i sama više puta podelila i svoja iskustva, ali u moru komentara treba vam puno vremena da dođete do tih korisnih. A poznato je da kada imate bebu – nemate vemena!

Tako ja stidljivo počeh da o jednoj po jednoj temi ispitujem svoje drugarice, iskusne majke koje su kroz sve što beba i ja sada prolazimo, već pošle.  Iskustva drugih mama poznanica, baka, takođe može da bude veoma korisno. I saveti pedijatra, naravno. Meni je to bio najbolji način da nešto saznam i primenim.

Na forume svratim tek ponekad. Čisto da vidim šta sam propustila. I da, ukoliko na poslednjim stranicama teme bude nešto korisno, primenim ili napišem svoje iskustvo. Novinarska radoznalost, šta ćete .

A vi, šta vi mislite o forumima?

20 коментара:

  1. Neće da mi postavi komentar :-/ 'Ajde probaću iz petnaestog puta :) Elem, htela sam ti reći da je blog sjajan. Toliko si u materiji da mi je kao da čitam svoje misli - samo lepše i zabavnije izložene :) Uglavnom, za forume treba imati filter koji se razvija vremenom, pa ćeš kasnije lako odbacivati nepotrebne info :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno, mnogo mi znači :).
      Nadam se, već počinjem da polako ulazim u štos, ali su mi i dalje neke stvari malo too much.

      Избриши
  2. Ja nekako ne volim forume. Mada sam često naletala na korisne informacije. Pokušala sam da se uključim u jedan i nije me dugo interesovalo. Zavisi koja tema je u pitanju. Vidiš, ta tvoja turistička je bila korisna. Pročitaš razna iskustva. Za bebe je možda najbolje slediti savete lekara i svoju intuiciju. Meni ovo drugo više pomaže.

    ОдговориИзбриши
  3. Ne može meni ni jedan forum reći da li mi dete plače jer je gladno, ili zato što mu se spava...?! Mislim da su te "instant" enciklopedije smrt za novopečene i neiskusne majke, i zato ih treba staviti OFline. Tamo ima jaaaaako dokonog sveta a takvom svetu svakakve gluposti padaju na pamet; hoda s 8 meseci?!! i sl...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, ali naročito u početku sam na forumima nekako tražila odgovore, misleći da ću tu najbrže da ih nađem. Bez da nekog pitam, zovem, smaram. Ali, vremenom shvatih da možda za neke stvari to i nije najbolje rešenje.

      Избриши
  4. Meni je forum Bebac dragocen. Bio još u trudnoći, a i sada je. Prvo sam preko njega naišla na podršku vezano za dojenje - 24 sata dnevno te divne žene su mi davale savete i bodrile me, mogu slobodno reći da su mi spasle dojenje, uz jednu dragu i divnu prijateljicu.
    Zatim, svi problemi na koje smo nailazili, uz druge mame i decu bili su samo faze.
    Ima na forumu svega i svačega, ali mi i drugačija mišljenja pomažu da učvrstim neke svoje stavove.
    Eto, na primer, desilo mi se da mi se dete češće budi noću, pa sam pitanje postavila na forumu i dobila predlog da mu pregledamo uši, što mi nikada ne bi palo na pamet jer druge simptome nije imao. I naravno, bile su uši, blaga upala, na vreme smo je zaustavili.
    Na forumu ima raznih profila, ali toliko divnih, pametnih, iskusnih i dobronamernih žena da je moje iskustvo samo pozitivno. One negativne "slučajeve" sam prosto ignorisala.

    ОдговориИзбриши
  5. Jaooj, kao da si mi citala misli ;) Isto tako, za putovanja si mi jako pomogli, a u roditeljstvu cesto smorili. A najvise volim kada je tema vezana za neki problem, npr. kako uspavati bebu, pa se javi mama sa komentarom Moja beba sama zaspi, ljubi je majka. Pa hvala ti, mislim se. Bas si mi pomogla sa savetom!!!

    ОдговориИзбриши
  6. Ja ću da se složim sa Jasminom.
    I da dodam da su se neka jako lepa poznanstva i prijateljstva razvila baš zahvaljujući forumu :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas je to lepo cuti i hvala ti sto si podelila. Pretpostavljam da to znaci njihovo svakodnevno pracenje jer ako pratis kad stignes, kao ja recimo, sve bude veoma konfuzno.

      Избриши
  7. I dalje vagam da li je znanje koje sam pokupila vredno mucnine koju ostave ljudi sa foruma. Zene, da se ne lazemo.
    Za sada sam u plusu, dobila sam sjajne prijateljice koje inace sigurno ne bih upoznala. Ali sve cesce se nosim mislju da se odjavim sa svega - sve je manje lepih stvari a sve vise ruznih ljudi.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, čudno je. Odeš jer smatraš da može da ti pomogne, a onda ti nekako vise odmogne...

      Избриши
  8. Meni se pokazali korisni za konkretne stvari,za iskustva baš i ne.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, za neke konkretne stvari saveti drugih mogu da budu od koristi. Oni generalni tekstovi su, čini mi se, previse opšti. Kao kad čitaš horoskop, za nekog ubodu, a za nekog je potpuno suprotno.

      Избриши
  9. Kako si me nasmejala! Pronašla sam se u ovom tekstu 100%. Ja sam prestala da čitam teme na forumima. Previše odstupanja od tema, glupih saveta, a i nemam vremena više kao pre.
    Kad me nešto baš baš zanima, a nema adekvatnih odgovora, onda iščitavam i forume, ali to je retko u zadnje vreme.

    Odličan ti je blog!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno :).
      Da, i ja sam takav zaključak stekla. Ima sigurno tu i pametnih stvari, ali ko će da sve to iščita u moru nekih koje baš i nisu tema.

      Избриши