24. август 2015.

4 razloga za romantičan vikend s mužem


Poznajem jednu mamu dva predivna dečaka. Živi u stranoj zemlji, muž je često na putu, pa decu maltene od početka čuva sama. Imam utisak da svakom od nas ponekad neko i pomogne, a ona je nekako osuđena da ne može nigde, jer decu nema ko da pričuva. Ne vozi, živi u delu grada iz koga bi morala da promeni nekoliko prevoza do mesta sastajanja, a sa dvoje male dece i svega što zahtevaju to je neizvodljivo.

Sama sa mužem nije izašla od kada su postali roditelji. Tome ima 4 godine. I nije jedina. Nedavno sam se razočarala čitajući odgovore mama na forumu strankinja koje žive u Grčkoj, na pitanja vezana za njihove aktivnosti . Na pitanje koliko su puta same sa mužem izašle ili otišle negde od kada su dobile dete/decu, mahom su odgovarale – ni jednom!
Muž i ja smo prvi put izašli sami posle mesec dana od Bebinog rođenja. U to ne računam šetnju po naselju, već pravi pravcati izlazak – ja se sredila, našminkala, obula štikle. Ni nama ovde niko ne pomaže, ali iskoristimo moju mamu dok je tu. Jednom je pričuvala svekrva dok smo bili u bioskopu, ali to nije baš najbolje prošlo, pa ih više ne ostavljamo J.

Beba je imala 5 meseci kada smo prvi put otputovali sami na nekoliko dana. Ne, drage mame, to nije zabranjeno. I nije ništa pogrešno. Čak je i poželjno.
Prijaće vam!

Želim da me poslušate i ovog trenutka krenete da razmišljate da bar jedan vikend provedete sa mužem, same. Vaša deca neće plakati, neće im se desiti ništa neplanirano, neće morati u bolnicu jer ih taj neko ko ih čuva nije dobro pazio. Za ta 3 dana sve će biti u najboljem redu, a vi ćete se vratiti-preporođene!

Prokletstvo prvog dana

Samo odvajanje od deteta s kojim (najčešće baš vi) provodite 24h nije lako. U prvim satima je najteže. Nedostaje vam dete, a (verovali ili ne) i ona svakodnevna rutina. Jer, to radite već neki duži vremenski period, pa ste na drugačije zaboravili. U mom slučaju, do mesta odredišta, u kolima smo pričali samo o Bebi :). Dok nismo ugledali predivno tirkizno more Elafonisosa na Peloponezu. Onda smo prešli na malo drugačije teme :).

Prelepi trenuci u muževljevom zagrljaju

Sigurna sam da ste zaslužili da se opet vratite u vreme kada ste se zabavljali. Da šetate, pričate, uživate u nekoj romantičnoj večeri ili kafi na terasi s pogledom. Vaš muž je, sigurna sam, jednako zaslužio da se malo odmori od svega i bude samo vaš. Bez uznemiravanja, umora, cike bebe, spremanja, kuvanja, pranja...Mir, tišina, odmor! Baš ono što vam je nedostajalo!

Telefon

Ne, neće zazviniti zato što se vašem detetu nešto desilo, već ćete najčešće vi zvati da vidite kako je. Potpuno je normalno da vam nedostaje i da želite da čujete da li je sve u redu. Ali, ne preterujte! Na zasluženom ste odmoru. Dakle, ne svakih 15 minuta:„Da li je jelo, da li je piškilo“...

Glas s druge strane žice će vam reći da je sve u redu. Zabavljaju se oni tamo odlično i bez vas!
Plaža Simos, mala uvala
Mi smo se, hvala na pitanju, predivno proveli na malom ostrvu Elafonisos. Jes' da nas je 5 sati vožnje od Atine delilo od ovog raja, ali vredelo je. Malo ostrvo, na nekih 10-ak minuta trajektom od kopna, poznato kao „grčki Karibi“ zaista nas je oduševilo u svakom smislu. Odličan smeštaj u apartmanima Maniati, prelepe plaže (plaža Simos je proglašena za najlepšu u Evropi, po mom skromnom mišljenju zasluženo), predivno za večernju šetnju, uživanju u piću ili večeri pored mora.

Uostalom, slike govore više od reči.

Pogled iz dvorišta apartmana


Prilaz Simos plaži

Plaža Simos

Plaža Simos



Plaža Kato Nissi

Ako već niste počele da se pakujete, bar razmislite da to u skorije vreme uradite. A ako ste već negde bile, rado bih da čujeem vasa iskustva!

12 коментара:

  1. Vau! Prelepo! Definitivno je na mom spisku „jednog dana". :)

    A sto se tice tematike - odmor od klinaca. Naravno da je potrebno i da si sama i da si sa muzem. Ali priznajem da mi je tesko da uradim tako nesto. Ne zato sto moram da ih kontrolisem. Ne. Jednostavno imam poriv da i oni vide, cuju, upoznaju. Bez obzira koliko su mali. Da delim sa njima. Jer brzo vise nece zeleti te trenutke (ili putovanja) sa nama. A nama ostaju uspomene. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da i sa njima ali ponekad i bez njih :).
      Kako citam komentare, tako mi se cini da taj izlazak (ili kako god nazvali) sa muzem, nije pitanje vremena, ili ko ce da cuva decu, vec odluka da se to ne cini. Iz ovog ili onog razloga :). Sto je jos jedna potvrda da nismo svi isti :).

      Избриши
  2. Pa gde me nadje...ja ne znam ni da se ponasam vise bez dece!Ko smotana sajla! I sto bi ih ostavila kod svekrve svesna sam da ce mi telefon zvoniti milion puta u toku jednog sata...tako je to kad imas svekrvu hipohondra!

    ОдговориИзбриши
  3. Pa gde me nadje...ja ne znam ni da se ponasam vise bez dece!Ko smotana sajla! I sto bi ih ostavila kod svekrve svesna sam da ce mi telefon zvoniti milion puta u toku jednog sata...tako je to kad imas svekrvu hipohondra!

    ОдговориИзбриши
  4. Администратор блога је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  5. Muz i ja gledamo jos od samih pocetka da odemo negde na koji sat. Toliko nam trenutna situacija dozvoljava. Zbog dojenja ja ne mogu jos u nocni provod, a kamoli na vikend. Svako koliko moze, ali da je vazno, vazno je.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. I to je nesto. Nas prvi izlazak bio je koncert :). Najgori je "dan posle". Kad se vratis malo kasnije nego sto obicno odes da spavas, a treba da ustanes rano jer, jelte, Bebu bas briga sto si zaglavila...

      Избриши
  6. Grcka je toliko lepa zemlja da nema mesta za koje se moze naci zamerka, ali bukvalno...
    Osim onog severnog industrijskog dela, sve ostalo je kao iz bajke...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste. Ima zaista toliko lepih mesta. Znam neke Grke koji svako malo obilaze neko drugo mesto, narocito ostrva, ali nikad ih sve obici :).

      Избриши